17 Νοεμβρίου, 2024

Το κόστος επιστροφής των δώρων είναι τόσο μεγάλο, που εταιρείες… τα χαρίζουν στους καταναλωτές!

Το κόστος επιστροφής των δώρων είναι τόσο μεγάλο, που εταιρείες... τα χαρίζουν στους καταναλωτές!

Τι σημαίνει η εκτίναξη του κόστους των online επιστροφών για την τσέπη μας και την τσέπη «γιγάντων» όπως η Amazon – Πώς διασφαλίζουν οι εταιρείες ότι ένας πελάτης δεν θα «εκμεταλλευτεί» το σύστημα, για… τσάμπα προϊόντα

Η επιστροφή των ανεπιθύμητων δώρων αυτή την εορταστική σεζόν έχει γίνει τόσο κοστοβόρα για τους λιανεμπόρους, που ορισμένοι μπορεί να αποφασίσουν να αφήσουν τους πελάτες να κρατήσουν τα προϊόντα που δεν θέλουν, επιστρέφοντας το ποσό της αγοράς!

Αυτό αναφέρει σε άρθρο του το Axios, επισημαίνοντας ότι το τεράστιο κόστος των online επιστροφών έχει πολλές δυσάρεστες επιπτώσεις, όπως η αύξηση των τιμών, οι ελλείψεις προϊόντων και προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Optoro που επικαλείται ο ιστότοπος, το μέσο κόστος επιστροφής ενός προϊόντος αξίας 50 δολαρίων αναμένεται να φτάσει φέτος τα 33 δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 59% συγκριτικά με το 2020.

Αν αναλογιστεί κανείς ότι σχεδόν 3 στις 10 online αγορές επιστρέφονται, όπως σημειώνει το Axios επικαλούμενο στοιχεία του CBRE Supply Chain, τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν οι εταιρείες είναι πελώρια.

Μία αρκετά αρνητική επίπτωση είναι ότι πολλοί λιανέμποροι αναμένεται να μεταβιβάσουν το κόστος των επιστροφών στους καταναλωτές, με τη μορφή υψηλότερων τιμών.

«Ο καταναλωτής πληρώνει την τιμή μιας δωρεάν επιστροφής» εξηγεί στο Today ο καθηγητής Μαρκ Κοέν του Columbia Business School, ειδικός σε θέματα λιανεμπορίου.

Ορισμένες εταιρείες, για παράδειγμα η Amazon, μερικές φορές λένε στους πελάτες που επιθυμούν να επιστρέψουν ένα προϊόν να το κρατήσουν. Όπως εξηγεί ο CEO της Optoro, Τόμπιν Μουρ, θα τους συνέφερε λιγότερο οικονομικά να πληρώσουν για την επεξεργασία μιας επιστροφής.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο ίδιος, αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί ο καθένας να «εκμεταλλευτεί» τη συγκεκριμένη πολιτική για να προμηθεύεται δωρεάν προϊόντα. «Υπάρχουν συστήματα παρακολούθησης που καθορίζουν εάν οι καταναλωτές εκμεταλλεύονται ή όχι το σύστημα», διεκρινίζει ο Μουρ.

Η πρόκληση για τους online λιανεμπόρους είναι να διεκπεραιώνουν γρήγορα τις επιστροφές ώστε να γυρίζουν τα προϊόντα στα εικονικά τους «ράφια», ελαχιστοποιώντας την υποτίμηση. «Όσο πιο γρήγορα επιστρέφει στο στοκ ένα προϊόν, τόσο πιο πιθανό είναι να αποφευχθεί η πτώση της τιμής», σημειώνει ο Μουρ. Ωστόσο, ορισμένα online προϊόντα που επιστρέφονται συχνά δωρίζονται, καταλήγουν στα σκουπίδια ή ανακυκλώνονται.

Όπως καταλήγει πάντως το δημοσίευμα, δεν χρειάζεται να… λυπόμαστε και τόσο τους λιανεμπόρους για τον μπελά και το κόστος των επιστροφών. Μόλις κατέγραψαν εξάλλου αύξηση πωλήσεων της τάξης του 8,5% για το διάστημα από 1 Νοεμβρίου-24 Δεκεμβρίου, συγκριτικά με το 2020, σύμφωνα με το Mastercard SpendingPulseTM, με τις online πωλήσεις να αυξάνονται κατά 11%!

Αφήστε μια απάντηση