Αλλάζει όνομα το Facebook; – Στις 28 Οκτωβρίου αναμένεται απάντηση
Στις 28 Οκτωβρίου, αναμένεται να ανακοινώσει ο διευθύνων σύμβουλος Mαρκ Ζούκερμπεργκ το νέο όνομα του Facebook. Η «στροφή» θα οδηγήσει τους χρήστες στο «metaverse» όρο που δανείζεται από τον συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας Νιλ Στέφενσον και περιγράφει «εικονικό κόσμο όπου οι άνθρωποι δραπετεύουν από την σκληρή πραγματικότητα».
Ο ίδιος ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ τον περασμένο Ιούλιο είπε στο The Verge, ότι «έπεται μετάβαση «ώστε να μην μας βλέπουν οι χρήστες ως μέσο κοινωνικής δικτύωσης αλλά ως εταιρεία metaverse», ενώ προανήγγειλε ότι θα προσλάβει 10.000 εργαζόμενους για το σχέδιο μόνο στην Ευρώπη.
Στη Silicon Valley, ο Ζούκερμπεργκ αντικατέστησε αυτήν την εβδομάδα τον επικεφαλής του τομέα τεχνολογίας τοποθετώντας τον στενό του φίλο Άντριου Μπόσγουορθ, ο οποίος μίλησε ήδη για «μετάβαση από την προβληματική εταιρεία κοινωνικών μέσων σε πάροχο τεχνολογίας του μέλλοντος».
Αλλαγή ταυτότητας όπως η Google;
Πολλά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι το Facebook ακολουθεί την «πεπατημένη» της αλλαγής επιχειρηματικού μοντέλου, όπω η Google το 2015 φέρνουν ως παράδειγμα τα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Η Google ξέφυγε έτσι από το καλούπι της «μηχανής αναζήτησης», ανασχηματίζοντας την επιχειρηματική της ταυτότητα με υπαγωγή στη «μητρική» εταιρεία Alphabet. Αλλά και το Snapchat το 2016 μετακόμισε στην Snap Inc., για να ξεφύγει από τον περιορισμό της «κάμερας».
«Ελιγμός για να αποφύγει περισσότερα δεινά και επικρίσεις»
Η εφημερίδα Washington Post σχολιάζει ότι ο τεχνολογικός γίγαντας προσπαθεί να ξεπεράσει τα δεινά του, που κορυφώθηκαν το καλοκαίρι με δημόσια αντιπαράθεση σχετικά με τον ρόλο του Facebook στη διάδοση παραπληροφόρησης, στην παραβίαση της ιδιωτικής ζωής, ακόμη και στην υπονόμευση της δημοκρατίας.
«Αν κάνει την τεχνολογία να φαίνεται φρέσκια και δροσερή, μπορεί να αποφύγει τις Ρυθμιστικές Αρχές», αναφέρουν ειδικοί υπενθυμίζοντας ότι το Facebοok βρέθηκε αντιμέτωπο με αντιμονοπωλιακά νομοσχέδια στο Κογκρέσο, αλλα και στην Ευρώπη, ενώ η ιστοσελίδα επικρίθηκε για τοξική παραπληροφόρηση για τον κορονοϊό, αλλά και για παραπλάνηση κοριτσιών μέσω του Instagram.
Η σχετική φημολογία προέκυψε μετά από δημοσίευμα του «Verge», που επικαλείται πηγή με άμεση γνώση του θέματος και το οποίο αναπαρήγαγε το πρακτορείο Reuters.
Προς το παρόν, το Facebook ανέφερε ότι δεν σχολιάζει φήμες.
H επιχειρησιακή στρατηγική που έθεσε το Facebook υπό τη στενή παρακολούθηση κυβερνητικών και μη κυβερνητικών σε όλο τον κόσμο, θεωρείται ως αιτία της αλλαγής.
«Κάτω από τη μύτη» ακόμη και των ανώτερων στελεχών του, ο Μάρκ Ζούκερμπεργκ, μετονόμασε ήδη το Horizon Worlds σε πλατφόρμα συνεργασίας στο χώρο εργασίας που έγινε γνωστή ως Horizon Workrooms.
Οι αλλαγές πιθανότατα θα επηρεάσουν το ευρύτερο τεχνολογικό δίκτυο της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των Instagram , WhatsApp και Oculus.