4η Φεβρουαρίου: Παγκόσμια ημέρα κατά του Καρκίνου του Πνεύμονα
Η ΕΟΠΕ ενημερώνει για την πρόληψη κατά του καρκίνου με μια καμπάνια που κινητοποιεί…
Καρκίνος.
Μια λέξη που δεν περνάει απαρατήρητη. Που θες δε θες, θα σου προκαλέσει μια άμεση, σχεδόν αυθόρμητη αντίδραση. Θα χτυπήσεις ξύλο, θα κουνηθείς από τη θέση σου, θα πεις κούφια η ώρα που το ακούει. Θα κάνεις με λίγα λόγια ό,τι μπορείς για να μη συμβεί σε εσένα. Ό,τι μπορείς;
Κι όμως η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν εξίσου απλά αλλά πολύ πιο ουσιαστικά πράγματα που μπορείς να κάνεις για να “ξορκίσεις” τον καρκίνο. Και σε αυτά ακριβώς τα πράγματα σου κατευθύνει την προσοχή η νέα καμπάνια της Εταιρίας Ογκολόγων Παθολόγων Ελλάδος, επισημαίνοντάς μας πως με πολύ μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά μας, μειώνουμε σημαντικά τις πιθανότητες να παρουσιάσουμε κάποιου είδους καρκίνου. Οι αλλαγές έχουν να κάνουν με τη διατροφή, τη διακοπή του καπνίσματος και τη μείωση του αλκοόλ, την άσκηση και την προστασία από τον ήλιο. Η ΕΟΠΕ μάς θυμίζει πως αυτά τα μικρά βήματα που μπορεί ο καθένας να κάνει όσο εύκολα θα μπορούσε να χτυπήσει ξύλο, δεν αποτελούν μια ασαφή οδηγία για καλύτερη ζωή, αλλά έχουν ουσιαστικό αντίκρυσμα, δεδομένου ότι, όπως μαθαίνουμε μέσω της καμπάνιας, 50% των πιο συχνών καρκίνων μπορεί να προληφθεί. Ένα μήνυμα έρχεται για να ολοκληρώσει την επικοινωνία, συνοψίζοντας: Μην εύχεσαι να μη σου τύχει. Φρόντισε να μη σου συμβεί.
Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας κατά του Καρκίνου την 4η Φεβρουαρίου, η Αθήνα αλλά και άλλες πόλεις της περιφέρειας γέμισαν με αφίσες στις στάσεις λεωφορείων με την υποστήριξη του Politis Group. Η καμπάνια αποτελείται από πέντε θέματα, ένα γενικό και τέσσερα θέματα αφιερωμένα στους τέσσερις πυλώνες της πρόληψης: διατροφή, αλκοόλ και τσιγάρο, σωματική άσκηση, προστασία από τον ήλιο.
Τα τέσσερα θέματα παίρνουν αφορμή από τέσσερις συνηθισμένες αντιδράσεις στο άκουσμα της λέξης καρκίνος και ανατρέπουν το νόημα για να δώσουν ουσιαστικές συμβουλές, αλλαγές που μπορούν να έχουν στ’ αλήθεια αποτέλεσμα στην πρόληψη κατά του καρκίνου.
Η καμπάνια θα τρέξει για τις επόμενες εβδομάδες στο κέντρο της Αθήνας και την ευρύτερη Αττική, στη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα και το Ηράκλειο με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης, ενώ έχει παρουσία και στο διαδίκτυο και τα social media με posts και σειρά σύντομων βίντεο. Το concept και το σχεδιασμό της καμπάνιας υπογράφει το νέο agency στον χώρο της επικοινωνίας Sunny Side Up (www.sunnysideup.fyi).