27 Νοεμβρίου, 2024

Πανελλαδικές 2022: «Πρεμιέρα» με Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία για τους μαθητές των ΓΕΛ

Πανελλαδικές 2022: «Πρεμιέρα» με Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία για τους μαθητές των ΓΕΛ

Πρεμιέρα με νέους εξεταστικούς όρους – Τι αλλάζει στη διαμόρφωση των συντελεστών – Ποια τα τα κλειδιά για την πορεία των βάσεων

Πρεμιέρα και σήμερα με μάσκες, των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων, με Νεοελληνική γλώσσα και Λογοτεχνία. Χθες, άρχισαν οι Εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ. Εφέτος ο αριθμός των εισακτέων ανέρχεται σε 68.394 ενώ σε αυτούς δεν συμπεριλαμβάνονται οι θέσεις επιτυχόντων σε στρατιωτικές, αστυνομικές λιμενικές σχολές και σχολές του εμπορικού ναυτικού.

Οι Πανελλαδικές εξετάσεις αρχίζουν εφέτος νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, καθώς το υπουργείο Παιδείας έχει ως στόχο να ανακοινωθούν οι φετινές βάσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια πολύ νωρίτερα από άλλες χρονιές, ακόμα και πριν από 15αύγουστο. Αυτό σημαίνει ότι και οι βαθμολογίες στα γραπτά των υποψηφίων θα γνωστοποιηθούν νωρίτερα από τις προηγούμενες χρονιές.

Το protothema.gr θα δημοσιοποιήσει, αμέσως μόλις το υπουργείο Παιδείας τα ανακοινώσει, τα προς εξέταση θέματα και σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) θα μεταδώσει με ταχύτητα εγκυρότητα και ασφάλεια τις απαντήσεις όλων των θεμάτων.

Στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις διαφαίνονται αυξομειώσεις στους περιβόητους συντελεστές βαρύτητας που επεκτείνονται σε όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και σε όλα τα Πανεπιστημιακά τμήματα, δημιουργώντας νέα δεδομένα για την πορεία των φετινών βάσεων εισαγωγής.

Κλειδιά για την πορεία των βάσεων θεωρούνται οι αυξομειώσεις του αριθμού εισακτέων, οι νέοι συντελεστές βαρύτητας, ο δείκτης δυσκολίας των θεμάτων που θα καθορίσουν τις επιδόσεις των μαθητών, καθώς και τα νέα μηχανογραφικά δελτία που θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι.

Το παζλ των Πανελλαδικών

Το παζλ των φετινών εξετάσεων περιλαμβάνει ότι κάθε τμήμα θα ορίζει δικό του συντελεστή για καθένα από τα τέσσερα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων που μπορεί να είναι αυξημένος ή μειωμένος σε σχέση με πέρυσι ή και να μπαίνει για πρώτη φόρα, πράγμα που σημαίνει ότι οι προβλέψεις για την πορεία των φετινών βάσεων εισαγωγής θα είναι πολύ πιο δύσκολες και σε κάθε περίπτωση μη εύκολα συγκρίσιμες με τις αντίστοιχες περσινές. Εφέτος οι συντελεστές βαρύτητας ανά πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα καθορίστηκαν με απόφαση της Συγκλήτου του κάθε ΑΕΙ για κάθε Σχολή. Οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων, διαφέρουν μεταξύ Σχολών, Τμημάτων ακόμα και του ιδίου γνωστικού αντικειμένου, με αποτέλεσμα να είναι δυνατόν να προκύψουν διαφοροποιήσεις στον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων.

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες. Η εξεταστέα ύλη και τα θέματα των εξετάσεων είναι κοινά για όλους τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών ΓΕΛ.

Όσον αφορά συνολικά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, για τους μαθητές των ΓΕΛ θα πραγματοποιηθούν στις 3-10 Ιουνίου, ενώ για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ από χθες έως και τις 17 Ιουνίου. Τα Ειδικά Μαθήματα θα εξεταστούν 18-30 Ιουνίου.

Εύκολα και κατανοητά τα θέματα των ΕΠΑΛ

Με το μάθημα των Νέων Ελληνικών άνοιξε χθες, η αυλαία των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2022 για τους υποψηφίους των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) ως προς τα θέματα που «έπεσαν» στο μάθημα των Νέων Ελληνικών (ΕΠΑΛ) σχολιάζει πως «και τα δύο κείμενα γίνονται εύκολα κατανοητά από τους υποψηφίους» και ότι «τα ερωτήματα είναι σε όλα τα ζητούμενα διατυπωμένα με σαφήνεια και δεν προκαλούν έκπληξη στους προετοιμασμένους υποψηφίους».

Αναλυτικά αναφέρει: «Οι μαθητές της Γ’ τάξης των ΕΠΑ.Λ. κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα θέμα διαχρονικά επίκαιρο αναφορικά με τις διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων και τις επιπτώσεις που αυτές έχουν στο περιβάλλον. Το διαγώνισμα αποτελείται από δύο κείμενα, ένα μη λογοτεχνικό και ένα λογοτεχνικό. Και τα δύο κείμενα γίνονται εύκολα κατανοητά από τους υποψηφίους. Τα ερωτήματα είναι σε όλα τα ζητούμενα διατυπωμένα με σαφήνεια και δεν προκαλούν έκπληξη στους προετοιμασμένους υποψηφίους».

Το πρωτόκολλο

Αναφορικά με τα υγειονομικά μέτρα για τον κορωνοιό, που θα ισχύσουν κατά τη διενέργεια των Πανελλαδικών εξετάσεων 2022, από το υπουργείο Παιδείας ανακοινώθηκε:

1. O Πρόεδρος και τα μέλη των Επιτροπών Εξετάσεων κάθε εξεταστικού κέντρου για τους υποψηφίους γενικών, ειδικών, μουσικών μαθημάτων, που εξετάζονται γραπτά ή προφορικά, μεριμνούν ώστε:
α) να τηρηθεί απόσταση ενάμισι μέτρου,
β) να ισχύσει η υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας σε όλους τους εσωτερικούς χώρους,
γ) να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός.
2. Οι εκπαιδευτικοί και οι διοικητικοί που δεν έχουν εμβολιασθεί, ή νοσήσει το τελευταίο εξάμηνο, και συμμετέχουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο στις πανελλαδικές εξετάσεις, υποχρεούνται στη διενέργεια εργαστηριακού ελέγχου για κορωνοϊό COVID-19 (PCR ή rapid test, με δαπάνη τους) μία φορά την εβδομάδα, έως 48 ώρες πριν από την προσέλευση τους στις εκπαιδευτικές δομές.
3. Πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τον επαρκή φυσικό αερισμό των αιθουσών και για την εξασφάλιση καθαριότητας των εξεταστικών κέντρων-σχολικών μονάδων.

Διαφορετικός τρόπος υπολογισμού μορίων

Ο τρόπος υπολογισμού μορίων των φετινών υποψηφίων στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι διαφορετικός και ενδεχομένως πιο περίπλοκος.

Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου που συμμετέχει στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2022 και εφεξής για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων, γίνεται ως εξής: ο γραπτός βαθμός σε καθένα από τα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού, όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας, όπως αυτός καθορίστηκε με απόφαση της Συγκλήτου του οικείου ΑΕΙ για κάθε Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος.

Τα τέσσερα γινόμενα προστίθενται και το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται επί 1.000, για να προκύψει ο συνολικός αριθμός μορίων κάθε υποψηφίου.

Δεδομένου του γεγονότος ότι οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων, όπως τέθηκαν από τα Ιδρύματα, σε κάποιες περιπτώσεις διαφέρουν μεταξύ Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων ιδίου γνωστικού αντικειμένου, ενδέχεται να προκύψουν διαφοροποιήσεις στον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων.

Ακολουθούν παραδείγματα υπολογισμού μορίων και στα τέσσερα επιστημονικά πεδία:

Υποψήφιος για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:

Συγκεντρώνει για τη Νομική Θεσ/νίκης (Α.Π.Θ.) 18.680 μόρια, ενώ για τη Νομική Κομοτηνής (Δ.Π.Θ.) 18.900 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών:
Υποψήφιος για το 2ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:
Συγκεντρώνει για την Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Αθήνας (Ε.Μ.Π.) 20.800 μόρια, ενώ για την Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πάτρας (Παν. Πατρών) 20.580 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών:
Υποψήφιος για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:
Συγκεντρώνει για την Ιατρική Αθήνας (Ε.Κ.Π.Α.) 18.225 μόρια, ενώ για την Ιατρική Πάτρας (Παν. Πατρών) 18.490 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών:
Υποψήφιος για το 4ο Επιστημονικό Πεδίο που έλαβε την εξής βαθμολογία:Συγκεντρώνει για την Οικονομικών Επιστημών Θεσ/νίκης (Α.Π.Θ.) 17.320 μόρια, ενώ για την Οικονομικής Επιστήμης (Παν. Πειραιά) 17.840 μόρια, σύμφωνα με τους συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων των αντίστοιχων Σχολών:
Η επιλογή των υποψηφίων γίνεται μόνο για τις σχολές ή τα τμήματα που έχουν δηλώσει προτίμηση εισαγωγής και κατά φθίνουσα σειρά μορίων, μέχρι τη συμπλήρωση των θέσεων εισακτέων σε κάθε Σχολή ή Τμήμα κατά περίπτωση.

Αφήστε μια απάντηση