25 Νοεμβρίου, 2024

Πανελλαδικές 2022: Πτώση των βάσεων στα περισσότερα τμήματα «φέρνουν» οι χαμηλές βαθμολογίες

Πανελλαδικές 2022: Πτώση των βάσεων στα περισσότερα τμήματα «φέρνουν» οι χαμηλές βαθμολογίες

Κάτω από τη βάση έγραψε το 73,56% των υποψηφίων στα Μαθηματικά, μόνο 65 άριστα γραπτά στα Αρχαία  – Οι προβλέψεις για τα επιστημονικά πεδία – «Συρρίκνωση» αριστούχων – Περισσότεροι εισακτέοι στα ΑΕΙ

Πτώση των βάσεων αναμένεται στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις σύμφωνα με τα βαθμολογικά στοιχεία των υποψηφίων. Οι βαθμολογίες που ανακοινώθηκαν χθες, σε συνδυασμό με τους συντελεστές βαρύτητας ανά μάθημα και την ελάχιστη βάση εισαγωγής, αναμένεται να προκαλέσουν πτωτική πορεία των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια στη συντριπτική πλειονότητα των σχολών.

Ειδικότερα, προβλέπεται θεματική πτώση των βάσεων στο 1ο πεδίο (θεωρητικές σχολές) και στο 4ο πεδίο (οικονομικά) και πτωτική τάση στο 2ο επιστημονικό πεδίο (θετικών σπουδών) και ακόμα μεγαλύτερη στο 3ο (σπουδών Υγείας).

Σύμφωνα με την «μετάφραση» των βαθμών που δημοσιοποιήθηκαν χθες, κρίνεται ότι θα αυξηθεί ο αριθμός των εισακτέων καθώς λόγω των χαμηλών βαθμολογιών θα «πέσει» σε αρκετές σχολές και των τεσσάρων επιστημονικών πεδίων ενώ εντύπωση προκάλεσαν τα πολλά γραπτά με βαθμούς κάτω από τη βάση αλλά και η «συρρίκνωση» των αριστούχων. Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς μεγάλο ποσοστό μαθητών που τα δυο τελευταία χρόνια έκαναν τηλεκπαίδευση, επηρεάστηκε η απόδοσή τους την απόδοσή τους.

Μόνο 65 άριστα στα Αρχαία Ελληνικά

Παρόλα αυτά παρατείνεται η αγωνία των υποψηφίων καθώς εφέτος ισχύει η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού μορίων, με αποτέλεσμα να υπάρχουν διαφορετικοί συντελεστές που ποικίλλουν από τμήμα σε τμήμα. Όπως λέει στο protothema.gr ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ Γιάννης Βαφειαδάκης «δεν χρειάζεται απογοήτευση στους υποψηφίους καθώς εφέτος έχουν αλλάξει τα δεδομένα, λόγω της αλλαγής του τρόπου υπολογισμού μορίων».

Στο 1o πεδίο των Ανθρωπιστικών Επιστημών περίπου οι μισοί υποψήφιοι έγραψαν κάτω από τη βάση στα λατινικά (ποσοστό 45,13), δηλαδή επιδόσεις χειρότερες από τις αντίστοιχες περσινές στην κοινωνιολογία, και ποσοστό 47,9 «έπεσε» κάτω από τη βάση στην Ιστορία και το 37,2% στα Αρχαία Ελληνικά. Καλύτερα είναι η εικόνα στην Νεοελληνική Γλώσσα ωστόσο συρρικνώθηκαν τα άριστα γραπτά. Ενδεικτικό είναι ότι στην Νεοελληνική Γλώσσα μόνο 55 υποψήφιοι κατάφεραν να πάρουν βαθμούς από 19 έως 20, ενώ στα Αρχαία Ελληνικά το άριστα πήραν μόνο 65 υποψήφιοι. Έτσι στο 1ο επιστημονικό πεδίο (Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες) αναμένεται πτώση και στις περιζήτητες σχολές.

Στο 2ο πεδίο των θετικών επιστημών το ποσοστό των γραπτών στην Εκθεση που κινήθηκε κάτω από τη βάση ανήλθε στο 8,70% καθώς η συντριπτική πλειοψηφία (91,30) βαθμολογήθηκε μεταξύ του 10 και 20, αλλά σε χαμηλές βαθμολογίες. Στη Φυσική ποσοστό 45% έγραψε κάτω από τη βάση , στη Χημεία 39,9% και στα Μαθηματικά 34,9%. Γι’ αυτό, στο 2ο επιστημονικό πεδίο αναμένεται ελαφριά πτώση από τα πάνω και σημαντική πτώση στις πιο χαμηλόβαθμες σχολές

Στο 3ο πεδίο των επιστημών Υγείας, η Φυσική και η Χημεία φαίνεται ότι δυσκόλεψε ιδιαίτερα τους υποψηφίους με γραπτά κάτω από τη βάση σε ποσοστό 49,8 και 38,3% αντίστοιχα. Μείωση αριστούχων σημειώθηκε και σε αυτό το πεδίο σε βιολογία και Φυσική. Στο 3ο επιστημονικό πεδίο (Επιστήμες Υγείας και Ζωής) θα σημειωθούν μικρές αυξομειώσεις των βάσεων στα επιμέρους τμήματα

Στο 4ο πεδίο των Οικονομικών Σπουδών στα Μαθηματικά ποσοστό 73,56% έγραψε κάτω από τη βάση, πάνω από τη βάση έγραψε ποσοστό 73,5%, στην Εκθεση, στην Πληροφορική 60,1%, στα Οικονομικά 64,69%, αλλά τα ποσοστά των αρίστων είναι πολύ χαμηλά. Έτσι, στο 4ο επιστημονικό πεδίο προβλέπεται «γκρέμισμα» των βάσεων, ακόμα και στις περιζήτητες σχολές.

Συντελεστές βαρύτητας

Υπενθυμίζεται ότι από φέτος ισχύουν συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων Γενικού Λυκείου, Επαγγελματικού Λυκείου, των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και εφεξής, όπως αυτοί ορίστηκαν από κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε Τμήμα/Σχολή/Εισαγωγική Κατεύθυνσή του. Ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 20%. Το άθροισμα των συντελεστών αποδίδει το 100%. 

Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα), ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται στο ειδικό μάθημα ή τις πρακτικές δοκιμασίες είναι είτε 10% είτε 20%. Οι Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα (1) ή δύο (2) ειδικά μαθήματα με επιλογή των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων, αποδίδουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας σε όλα τα ειδικά μαθήματα επιλογής, ο οποίος είναι είτε 10% είτε 20%. Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, στις οποίες εξετάζονται δύο (2) ειδικά μαθήματα το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας που τους αποδίδονται είναι το 20% και το ποσοστό που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα ειδικά μαθήματα δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 8%. Τα ποσοστά που αποδίδουν τα ειδικά μαθήματα προστίθενται στο 100% που αποδίδουν τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.

Άρα, σύμφωνα με τα παραπάνω, κάθε υποψήφιος που συμμετείχε στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, για κάθε Τμήμα που θα δηλώσει στο μηχανογραφικό του δελτίο, θα πρέπει να υπολογίσει τα μόριά του, πολλαπλασιάζοντας τους βαθμούς στα 4 πανελλαδικά μαθήματα (και σε τυχόν ειδικά μαθήματα και αγωνίσματα) επί τους αντίστοιχους συντελεστές για κάθε μάθημα, όπως φαίνονται στις παρακάτω Υπουργικές Αποφάσεις. Έτσι, κάθε υποψήφιος φέτος θα έχει πιθανόν διαφορετικό αριθμό μορίων για κάθε Τμήμα/Σχολή και όχι έναν ενιαίο αριθμό μορίων για ολόκληρο το Επιστημονικό Πεδίο (για τα ΓΕΛ) ή τον Τομέα (για τα ΕΠΑΛ), που είναι υποψήφιος.

Αφήστε μια απάντηση